Alapdokumentumok
Alapító okirat
ALAPÍTÓ OKIRAT 2017. szeptember 30. |
ALAPÍTÓ OKIRAT 2019. július 12. |
ALAPÍTÓ OKIRAT 2020. január 3. |
ALAPÍTÓ OKIRAT 2020. június 1. |
ALAPÍTÓ OKIRAT 2020. szeptember 1. |
ALAPÍTÓ OKIRAT 2021. június 1. |
ALAPÍTÓ OKIRAT 2022. augusztus 5. |
ALAPÍTÓ OKIRAT 2023. június 30. |
Szervezeti és működési szabályzat
SZMSZ 2017. október 11. |
SZMSZ 2018. október 10. |
SZMSZ 2019. október 10. |
SZMSZ 2020. október 7. |
Közlemények
Szabályzatok, tájékoztatók
„IKT eszközfejlesztés a Paksi Energetikai Szakközépiskolában”
TIOP - 1.1.1 - 07/1 - 2008 - 0585
▼ Információs és kommunikációs technológiafejlesztési project (IKT) az ESZI-ben
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program támogatási rendszeréhez benyújtott ”IKT eszközfejlesztés a paksi Energetikai Szakközépiskolában” című pályázaton az ESZI Intézményfenntartó és Működtető Alapítvány (7030 Paks, Dózsa Gy. út 95.) sikeresen pályázott, és 10 807 673 Ft támogatásban részesül. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatást az Alapítvány- a kiírásnak megfelelően- az oktatás korszerűsítéséhez használja fel. Az interaktív táblák, notebookok és projektorok közbeszerzése a 2003. évi CXXIX. törvény alapján folyamatban van. Az információs kommunikációs technológiai eszközök alkalmazásával színvonalasabbá tehető a közismereti tantárgyak oktatása, az internet használatával szinte az egész világ behozható az osztályterembe, virtuálisan ellátogathatnak a tanulók a különböző földrajzi tájakra, múzeumokba, stb. A tanulók például fizika órán összeállíthatják egy atomerőmű primerkörét, és megtekinthetik működés közben. A tanár által az interaktív táblán elkészített vázlatok, feladatok számítógépre menthetők, és elektronikus úton átadhatók a tanulóknak, elméletileg így megvalósulhat a „papírmentes” iskola.
Az Energetikai Szakközépiskola és Kollégiumban 9 tanterembe kerül elhelyezésre a pályázaton elnyert informatikai csomag, amely vezeték nélküli internet, illetve hálózati hozzáféréssel is működik. Az iskola tanárainak egy része a korszerű eszközök használatát külön erre a célra szerevezett tanfolyamon sajátítja el, amelynek költségét e pályázati pénzből finanszírozza az ESZI Intézményfenntartó és Működtető Alapítvány. A felkészítésen a tanárok az újonnan beszerelt informatikai berendezéseken tanulhatnak és gyakorolhatnak. Az ESZI-ben a szakmai tantárgyak oktatásánál már alkalmazzák az interaktív táblákat.
▼ Sajtóközlemény (2010. november 23.)
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program támogatási rendszeréhez benyújtott ”IKT eszközfejlesztés a paksi Energetikai Szakközépiskolában” című pályázaton az ESZI Intézményfenntartó és Működtető Alapítvány (7030 Paks, Dózsa Gy. út 95.) sikeresen pályázott, és 10 807 613 Ft támogatásban részesült. A támogató a pénzügyi teljesítést az eszközökre vonatkozóan közvetlen szállítói kifizetéssel bonyolítja.
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatást az Alapítvány- a kiírásnak megfelelően- az oktatás korszerűsítéséhez használja fel. Az interaktív táblák, notebookok és projektorok közbeszerzése a 2003. évi CXXIX. törvény alapján zajlott. Az információs kommunikációs technológiai eszközök alkalmazásával színvonalasabbá tehető a közismereti tantárgyak oktatása, az internet használatával szinte az egész világ behozható az osztályterembe, virtuálisan ellátogathatnak a tanulók a különböző földrajzi tájakra, múzeumokba, stb. A tanulók például fizika órán összeállíthatják egy atomerőmű primerkörét, és megtekinthetik működés közben. A tanár által az interaktív táblán elkészített vázlatok, feladatok számítógépre menthetők, és elektronikus úton átadhatók a tanulóknak, elméletileg így megvalósulhat a „papírmentes” iskola.
A közbeszerzési eljáráson a Bíráló Bizottság szakmai zsűrizését követően a Döntéshozó az Albacomp Számítástechnikai Zrt.-t választotta kivitelezőnek, aki a munkát kiváló minőségben és határidőre készítette el.
A táblák műszaki átadás-átvétele lezárult, a szerelés, üzembe helyezés az őszi szünetben megtörtént.
Az Energetikai Szakközépiskola és Kollégiumban 9 tanteremben került elhelyezésre a pályázaton elnyert informatikai csomag, amely vezeték nélküli internet, illetve hálózati hozzáféréssel is működik. Az iskola tanárainak egy része a korszerű eszközök használatát külön erre a célra szerevezett tanfolyamon sajátította el, amelynek költségét e pályázati pénzből finanszírozta az ESZI Intézményfenntartó és Működtető Alapítvány. A felkészítésen a tanárok az újonnan beszerelt informatikai berendezéseken tanulhattak és gyakorolhattak. Az ESZI-ben a szakmai tantárgyak oktatásánál már alkalmazzák az interaktív táblákat.
Mittler István |
Horváthné Szűcs Marianna |
▼ A TIOP-1.1.1-07/1-2008-0585 pályázat záró értékelése
A pályázat címe: „IKT eszközfejlesztés a Paksi Energetikai Szakközépiskolában”
2010. november 23-án az ESZI Intézményfenntartó és Működtető Alapítvány - mint az Energetikai Szakközépiskola fenntartója és egyben a pályázat elnyerője - sajtótájékoztatót tartott a TIOP pályázat befejezése alkalmából. A tájékoztatón nagy számban jelentek meg a helyi és megyei média képviselői, nevezetesen: Tolnai Népújság, Paks TV, Fortuna Rádió, Paksi Hírnök és az Atomerőmű újság, illetve a projektben közreműködő személyek.
A sajtótájékoztató Mittler István kuratóriumi elnök megnyitójával kezdődött, majd Horváthné Szűcs Marianna, az Alapítvány ügyvezetője, és a már 2007-ben a pályázatot benyújtó akkori ügyvezető, Ronczyk Tibor mutatta be prezentációs előadásban a TIOP pályázattal kapcsolatos előzményeket illetve az idei évben elvégzett munkát. Az ügyvezető asszony kiemelte, hogy a pályázaton elnyert 9 interaktív csomag az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Alap társfinanszírozásával valósult meg. Köszönetét fejezte ki a közreműködő összes partner és támogató felé. Befejezésül jelképesen átadta az interaktív táblacsomagot a célközönségnek, az iskola diákjainak. Krizsán Árpád fizika tanár egy csoport tanulóval tartott bemutató órát az interaktív tábla felhasználásával, amelyen a tanulók élénk érdeklődéssel vettek részt.
A tanóra után a média képviselői több kérdést tettek fel az információs kommunikációs technológiával kapcsolatban, illetve a digitális tananyag alkalmazási lehetőségeiről.
A visszajelzések alapján a záró rendezvény sikeres volt.